reklama

Štúdium na Univerzite v Škótsku (part II), skúšky - exams

Katka: náhodou som sa dostala na tvoj blog a zaujal ma. Som taktiež Slovenka, ktorá sa chystá študovať v Británii. Som prijatá na tri univerzity, jedna z nich je Aberdeen. Do mesiaca sa musím rozhodnúť kam pôjdem tak som sa chcela spýtať čí by si mi mohol podať nejaké info....čo je v Aberdeene špeciálne, čo na slovenských vysokých školách určíte neexistuje, ako je to so spôsobom výučby, či zvládaš financie, čí si zažil veľký sok pri prvých prednáškach po anglicky, čí je skúškové taký masaker ako na Slovensku ... Nápis čokoľvek, mňa to bude určite zaujímať. Možno to pomôže môjmu finálnemu rozhodnutiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Momentálne som dosť busy a mal by som sa venovať eseji, na ktorú mámuž len týždeň. Navyše po prvom článku som si povedal, že si dám pauzu apoopravujem gramatické chyby. No potom som našiel mail od Katky, ktorú vraj môj prvý článokzaujal :).Odhodil som knihy, prepol na slovenčinua pustil sa do písania. Tak nech sa páči.


Začnem dobrou správou, skúškové obdobie nie je tým najkrajším obdobímroka, ale nie je to ani masaker. To je môj subjektívny názor, posúďte sami:

Skúšky akotaké, sú v prvom semestri zvládnuteľné. Samozrejme záleží aj na predmete,niektoré sú len o tom byť tam triezvy a pri niektorých sa faktčlovek zapotí. Ďalším faktorom je angličtina. Ako sa hovorí: “Bez sekery do hory nechoď“. Avšakpriemerný Slovák alebo Slovenka s angličtinou na úrovni FCE (grade A) siv pohode so skúškami poradí. Dôležité je pracovať priebežne, to znamenáchodiť na prednášky a tutorialy, aj keď popri práci to nie je vždyjednoduché. Konečná známka je väčšinou viaczložková, čiže sem-tam treba napísaťnejakú tú esej alebo projekt.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Pre mňa osobne jeskúškové obdobie menej náročné ako tie dva mesiace pred ním. Keďže už nie súprednášky ani semináre je viac času na prípravu na samotnú skúšku. Počas celéhosemestra som zaplavený kopou deadlinov, projektov, prác a často nezostanena nič iné čas. Len čo dokončím jednu prácu už začínam pracovať na ďalšej. Keďsa to všetko skončí a začne revision week, týždeň určený na prípravu, môžemsa konečne sústrediť na samotné skúšky. Ten jeden až dva týždne do prvého termínusú postačujúce na to aby si človek dokázal prejsť učivo, poprípade dobrať to čonestihol.


Čo sa týka skúšok na humanitných odboroch, sú robené písomnou formoua vždy je možnosť voľby. Čo v praxi znamená, že sa učím tie témy,ktoré mi najviac sadnú a môžem sa na ne plne sústrediť. Otázky sú vo formeesejových zadaní (God’s dead. Is itcorrect?). Hodnotia sa nielen vedomosti, ale najmä tvorivosť, schopnosťargumentovať a vhodne to dopĺňať o vlastný názor. Práve to robí niektorým Čechom a Slovákom najväčšie problémy. Ale každý to nakoniec zvládne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Tým som, myslím, objasnil aj najväčší rozdiel medzi slovenskými školamia univerzitami v Británii. Tým ďalším by som sa rád venovalv blízkej budúcnosti.

Adam Vargic

Adam Vargic

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nie je mi všetko jedno... Zoznam autorových rubrík:  ZahraničieUniverzitaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu